Tydzień Edukacji Globalnej 2024
W ramach Tygodnia Edukacji Globalnej nasza grupa projektowa w osobach Julii Bogackiej, Matyldy Kruszonej, Tycjaana Sobeczko i Mai Gaweł przygotowała szereg działań dla uczniów i społeczności szkolnej :-)
Opiekunkami projektu: Aleksandra Lewandowska i Izabela Wyppich
Debata ekologiczna w Katowicach
Pierwszy dzień Tygodnia Edukacji Globalnej stał pod znakiem debaty.
Po inauguracji działań w radiowęźle szkolnym uczniowie zaangażowani w projekt wyjechali do Katowic, gdzie mieli okazję wysłuchać wykładu, który wprowadził uczestników w tematykę zrównoważonej energii.
Po wykładzie uczniowie uczestniczyli w debacie oksfordzkiej dotyczącej roli mediów społecznościowych w promowaniu działań na rzecz ochrony klimatu.
Lekcja uczniów dla uczniów
Drugi dzień Tygodnia Edukacji Globalnej, realizowany w ramach projektu Glokers, skupił się na przybliżeniu uczniom idei Fair Trade oraz zasad zrównoważonego rozwoju.
Podczas 5. i 6. godziny lekcyjnej odbyły się zajęcia dla klas 1a i 1b, w których zaprezentowano przygotowane materiały edukacyjne. W trakcie spotkań grupa projektowa wprowadziła swoich młodszych kolegów i koleżanki w temat sprawiedliwego handu, czym jest Fair Trade i jakie znaczenie ma dla producentów w krajach rozwijających. Zwrócono uwagę na wpływ codziennych wyborów konsumenckich na globalne problemy społeczne i ekologiczne oraz przedstawiono przykłady produktów Fair Trade wraz z korzyściami płynącymi z ich zakupu.
Zwieńczeniem spotkania był interaktywny quiz na platformie Kahoot, który pozwolił uczestnikom sprawdzić swoją wiedzę w przystępny sposób. Quiz wzbudził duże zainteresowanie i zaangażowanie, a trójka najlepszych uczestników została nagrodzona drobnymi upominkami.
Lekcje z planszówkami
Dzień trzeci realizacji zadań projektu Glokers był poświęcony edukacji poprzez planszówki o tematyce zrównoważonego rozwoju oraz ekologii. Uczniowie mieli okazję uczestniczyć w rozgrywkach, które w angażujący sposób poruszały tematy związane z ochroną środowiska. Część gier została przygotowana przez członków projektu Glokers, którzy samodzielnie opracowali ich koncepcje i wykonanie.
Rozgrywki były nadzorowane przez członków zespołu Glokers, którzy nie tylko pomagali w organizacji, ale również edukowali uczestników na temat zrównoważonego rozwoju. Wydarzenie miało na celu połączenie nauki z zabawą, promując kreatywne podejście do ważnych tematów społecznych i ekologicznych.
Warsztaty upcyclingowe
W czwartek gościliśmy Panią Agnieszkę prowadzącą markę Trykocie. Przeprowadziała dla nas warsztaty, wokół na idei upcyclingu – przekształcania zużytych materiałów w nowe, wartościowe przedmioty. Uczestnicy mieli możliwość własnoręcznego tworzenia bransoletek z materiałów pochodzących z używanej odzieży.
Konkurs "Nowe życie śmieci"
Ostatniego dnia TEG wyłoniono zwycięsców szkolnego konkrusu artystycznego "Nowe życie śmieci"
I miejsce zdobyła Magdalena Jeczeń, II miejsce zajęła Amelia Ksiniewicz, a III miejsce przypadło Zuzannie Gwózdek. Dodatkowo wyróżnienia otrzymały Klaudia Kunicka oraz Zofia Chmielewska za ich kreatywne podejście i zaangażowanie.
Spacerowanie i sprzątanie
Ostatnim elementem przygotowanej przez uczniów kampanii było spacer pod hasełm „Sprzątanie Rudy”