Tekstowa podstrona
Warsztaty Aktywności Twórczej to innowacja pedagogiczna, którą wprowadziliśmy dla uczniów klas pierwszych. Warsztaty to zajęcia o charakterze projektowym pozwalające uczestnikom na rozwijanie kompetencji miękkich, kreatywności artystycznej i zainteresowań humanistycznych uczniów. Zajęcia realizowane we wszystkich klasach w wymiarze dwóch godzin tygodniowo. Uczniowie mają okazję w ciągu całego roku poznać nie tylko różne formy aktywności twórczej, ale też uczestniczyć w ciekawych zajęciach z twórcami, wykładowcami i edukatorami. System rotacyjny pozwala każdej klasie "na przejście" przez cały cykl zajęć, poznanie różnych nauczycieli i ścieżek rozwoju, a także na integrację zespołów klasowych, co jest niezmiernie ważne w pierwszej klasie nowej szkoły.
Warsztaty realizowane są w czterech modułach.
Moduł teatralny
Warsztaty teatralne obejmują takie zagadnienia jak:
- praca zespołowa
- praca w grupie
- mowa ciała
- przełamywanie barier
- autoprezentacja
- realizacja małych form teatralnych
Moduł filmowy
Warsztaty filmowe mają za zadanie wprowadzić uczniów w świat, który wydaje się bardzo dobrze znany i oswojony, albowiem wszyscy są odbiorcami dzieł filmowych. Okazuje się jednak, że często jest to odbiór bardzo powierzchowny i sprowadzający się do wystawienia najprostszej recenzji: “(nie) podobało mi się”. Najlepszym sposobem pozwalającym odkryć tajniki filmowego “języka” jest próba zmierzenia się z nakręceniem własnej etiudy filmowej. I temu głównie poświęcona jest ta sekcja warsztatów aktywności.
Moduł plastyczny
Warsztaty plastyczne pozwalają uczniom na realizację kreatywnych projektów plastycznych. Praca na zajęcia odbywa się w grupach projetowych. Projekty uczniów inspirowane są wybranymi tekstami kultury, realizowane w przestrzeniach szkoły, z kreatywnym wykorzystaniem narzędzi i materiałów zgodnie z pomysłami i koncepcjami arstystycznymi twórców. To zajęcia prawie w całości projektowane przez uczniów.
Moduł psychologiczno-multimedialny
Warsztaty rozwijające kompetencje interpersonalne, których tematyka oscyluje pomiędzy zagadnieniami z zakresu psychologii i nowych technologii. Podczas zajęć zajmujemy się m.in.: odkrywaniem i doskonaleniem swojej kreatywności, ćwiczeniami myślenia innowacyjnego oraz strategicznego, definiujemy własną strefę komfortu i przyglądamy się procesowi wychodzenia z niej, a także poszukujemy sposobów walki z rutyną. Efektem pracy projektowej jest projekt zaliczeniowy (np. filmik, prezentacja, animacja, grafika, komiks). Zajęcia prowadzone są we współpracy z Wyższą Szkołą Bankową.